تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

نکته که کار با ویکیپدیا

در زیر 10 نکته که کار با ویکیپدیا رو لذت بخش تر میکنه، آوردم :

1- با تایپ تاریخ یک روز خاص، تمام اتفاقات ، تولدها و مرگ های آنروز را در تاریخ ببینید. مثلا با تایپ 16 آپریل در سرچ باکس میتونید تمام اتفاقات این روز را در تاریخ ببینید.

2- تمام اتفاقات و حوادث خاص یک سال را با تایپ سال موردنظر در ویکیپدیا بیابید. به طور مثال با تایپ سال 2007 تمام اتفاقات و حوداث را به ترتیب زمانی خواهید دید.

3- حوادث مهم و اتفاقاتی رو که در سال خاصی و در کشور خاصی اتفاق افتاده رو میتونید با تایپ نام کشور و سال در سرچ باکس ببینید. مثلا با تایپ 2005in Iran تمام حوادث سال 2005 در ایران رو میتونید ببینید.

4- برای پیدا کردن تمام مشابهات و همنامیهای اسم میتونید از (disambiguation) از استفاده کنید. برای مثال برای پیدا کردن تمامی تشابهات (چه اسم و چه مکانی و …) بوش، میتونید اون رو به صورت bush (disambiguation) تایپ کنید.

5- وقت کافی واسه خوندن ویکیپدیا ندارید و میدونید که اگه سیوش کنید، صفحه به هم میریزه، پس بهتره که اونو دانلود کنید، Wikislice بهترین گزینس !

6- اگه دلتون میخاد ویکیپدیا همیشه پیشتون باشه، خوب چرا دانلودش نمیکنید ؟؟؟؟ بعله شما میتونید ویکی پدیا رو هم دانلود کنید، به این سایت برید واز اونجا دانلودش کنید. الیته توجه داشته باشید، که بزرگترین دانشنامه دنیا خوب مسلما حجم زیادی از هادر دیسکتون رو میگره.

7- درسته که ویکیپدیا بزرگترین دانشنامه آزاده و تقریبا همه زبونها رو هم ساپورت میکنه، ولی خوب مدخل خیلی از زبوها ( به خصوص فارسی) خیلی کامل نیست. و اگه انگلیسیتون هم خوب نیست، بهتره از ویکیپدیای ساده استفاده کنید ! در این آدرس از کلمات انگلیسی ساده تر و نیز جملات کوتاه تری استفاده شد که افراد غیر انگلیسی زبان هم بتونن، بدون مشکل اون رو بخونن !

8- هر روز عکسهای جالب و عکسهای روز ویکیپدیا رو میتونید با سابسکریبت کردن این فید در فیدخونتون داشته باشید، به نظر من که ویکیپدیا عکسهای خوب و جالبی میذاره و اضافه شدن یه فید در روز در مقابل هزار هزار فید دیگه تاثیری تو وقتتون نداره پس حتما این فید رو به فیدخونتون اضافه کنید.

9- دلتون میخواد هر روز یه سری اطلاعات جدیدی و جالب یاد بگیرید ؟؟؟ پس کافیه ایمیلتون رو تو این سایت ثبت کنید، تا به صورت روزانه جالبترین مقالات و اتفاقات از ویکیپدیا واستون میل بشه! این مقالات که به صورت روزانه انتخاب میشن، از غربال سختی عبور میکنن تا به عنوان بهترین مقاله روز انتخاب بشن. تنها 1 مقاله از میانه هر 1میلیون و 270 هزار مقاله این عنوان رو میگیره. پس از دست ندینش!

10- اگر هم دلتون میخواد بدونید پشت پرده ویکیپدیا چه خبره و یا به قولی این ویکی پدیا چه جوری میچرخه، فکر کنم لینکهای زیر کمکتون کنه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد