تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

Vegas 2

 
 
نام بازی: Rainbow six: Vegas2
ناشر: Ubisoft
سازنده: Ubisoft Montreal
نویسنده: علیرضا نعیما
پلتفرم: PC, XBOX360, PS3
سبک: اکشن اول شخص
  
   دیگر سلیقه ی گیمر ها عوض شده. گیمر های جدید تر علاقه زیادی به اکشن و کشت و کشتار دارند. آن ها از شکست متنفرند و دوست دارند بازی ها را چند ساعته تمام کنند. این گونه افراد معمولا کمتر به سراغ بازی های سخت و پیچیده می روند. این ها تعاریفی هستند که امروزه بازی سازان در سر می پرورانند که البته درست هم هستند. هر کس همه ی نسخه های رنبو سیکس (Rainbow Six) را بازی کرده اعتراف می کند که تا قبل از لاک داون و وگاس تمامی بازی های RS  بسیار حرفه ای و سخت بوده اند و نوعی شبیه ساز ماموریت های کماندویی به حساب می آمدند. مخاطب می بایست قبل از ورود به هر مرحله, اهداف نقشه و موقعیت ماموریت ها  را بررسی می کرد و با انتخاب دقیق سلاح و تجهیزات برای همرزمانش, با برنامه ای دقیق وارد مرحله می شد. در بازی هیچ گونه سیستم ذخیره ی میان مرحله ای وجود نداشت, افراد گروه با دو-سه گلوله از پا در می آمدند و هر حرکت اشتباهی موجب شکست کامل ماموریت می شد. اما همانطور که اشاره شد دیگر سلیقه گیمر ها عوض شده و سازندگان طبق ذاعقه ی روز RS را با وگاس, کاملا از مسیر اولیه ی خود خارج کرده و آن را به اکشنی بینهایت نفس گیر مبدل ساختند. ما هم آموختیم که دیگر سری بازی های RS را به عنوان یک بکش بکش ناب بشناسیم.
 
     وگاس بازی بسیار موفقی بود که با سیستم پوشش گیری خود جنجال بسیاری به پا کرد. از طرفی در پایان بازی جمله ی ادامه دارد هک شد و با این تفاصیر مطمئن شدیم که ادامه ای هم در کار است. سازندگان نیز بعد از مدتی ساخت وگاس2 را تایید کردند و بعد از آن تبلیغات و تعریفاتی به پا شد که به همه اطمینان می داد وگاس2 دنباله ای بسیار موفق خواهد بود. البته همین گونه هم شد و بازی از سایت های مشهوری همچون گیم اسپات و آی جی ان نمرات بالایی گرفت و تا به امروز فروش چند میلیونی هم داشته است ولی آیا بهتر نبود که یوبی سافت این بازی را به عنوان یک بسته مکمل برای وگاس1 عرضه می کرد!
     روند وگاس2 تفاوت خاصی با نسخه ی قبلی ندارد و سازنده ها تنها چند قابلیت کوچک به بازی افزوده اند تا به مخاطب بازی حس انجام یک عنوان تکراری دست ندهد. یکی از این تغییرات که از نسخه های قدیمی تر باز گردانده  و بهینه سازی شده, تنظیم شخصیت است. به این صورت
 که می توانید از بین امکانات پیش فرض, چهره ی شخصیت اصلی که رهبر گروه به حساب می آید و با آن بازی می کنید را انتخاب کرده و برایش عینک و کلاه بگذارید و اگر که جنسیت او را مذکر برگزیده باشید می توان برایش ریش و سبیل هم قرار داد (باز مسئولین فرهنگی کشور بگویند غربی ها با ریش مخالفند و آن را مخصوص تروریست ها می دانند!) و سپس باید اسلحه و لباس او را انتخاب کنید. البته تمام این ابزار و تجهیزات از همان اول بازی در دسترس قرار ندارند و برای به دست آوردن این ها نیاز به افزایش درجه دارید که با جمع آوری Experience میسر می شود. مبارزات بازی به سه روش Marks Manship ,Assault و Close Quarters امکان پذیر است که هر کدام دارای XP های مختلفی هستند.
 
 
 
      Assault همان بکش برو جلو است. برای این کار هم نیاز به هیچ گونه تفکر و دقتی نیست. هر کجا که دوست داشتید نارنجک پرتاب کنید ( یا بگویید همرزمانتان پرتاب کنند) و با قوی ترین سلاح ممکن دشمنانتان را از پا در آورید, فقط کافی است گوشه ای پوشش گرفته, سپس به وسیله ی شلیک کور و دقیق همه ی دشمنان را مانند برگ خزان به زمین بیندازید. بهتر است در این مواقع از یارانتان استفاده ی زیادی نکنید چون هوش مصنوعی قابل اعتمادی ندارند. به این صورت که بعضی وقت ها خیلی خوب و حرفه ای عمل کرده, اما در بعضی موقعیت ها مانند هویج و موجودات ریز دریایی  کار می کنند و در یک چشم به هم زدن کشته می شوند.
Marks Manship      نیز در مورد دقت در تیر اندازی است و برای کسانی که عشق کانتر استرایک و هدشات هستند بسیار لذت بخش است. استفاده از اسلحه ی اسنایپ یکی از راه های امتیاز گیری در این بخش است.
     اما Close Quarters سخت ترین و بهترین روش آدم کشی در وگاس2 است. همه چیز باید مخفیانه و بدون جلب توجه باشد و به کار گیری نارنجک های دودزا و صدا خفه کن ضروری است. البته متذکر می شوم که صدا خفه کن قدرت شلیک را کاهش می دهد.
     گرافیک هم یکی از قسمت هایی است که پیشرفت چندانی نسبت به نسخه ی پیشین ندارد. موتور پایه بازی همان UE3.0 است این در حالییست که سازندگان وعده داده بودند که از نسخه ی ارتقاع یافته ی UE3 بهره خواهند برد که دروغی هیدئو کوجیمایی بود! طراحی و فیزیک تسلیحات بسیار خوب, اما بقیه ی عناصر در حد همان دو سال پیش هستند. مخصوصا جلوه ی دود و فیزیک شیشه ها که به تن بازی زار می زنند.
 
 
     بر خلاف گرافیک که نا امید کننده است, صدا گذاری ها بسیار طبیعی و دو هزار و هشتی انجام شده اند. همچنین موسیقی یکی از نقاط قوت بازی است و هیجان بازی را دو چندان می کند.
     در آخر اضافه می کنم که اگر از علاقه مندان به نسخه های قدیمی تر RS هستید این بازی هم به دردتان نمی خورد اما اگر وگاس1 را دوست داشتید منتظر چه هستید در اسرع وقت Rainbow six: Vegas2 را تهیه کنید و بیش از 10 ساعت سرگرم باشید.
 
دانلود این بازی  
 
ویدیویی از بازی
 
 
کد تقلب بازی
 
 
چند عکس از این بازی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد