تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

مجله آی تی

 

 FBI در جست‌وجوی دو هکر اروپایی

 

پلیس آمریکا به دنبال دستگیری دو هکر اروپایی است که متهم به دخالت داشتن در حملات زنجیره‌ای علیه شبکه‌های رایانه‌ای دو فروشگاه اینترنتی هستند.

 

گاهی اوقات هکرها دست به کارهایی می زنند که در وهله اول، یک تفریح و سرگرمی به نظر می رسد. اما بعضاً واقعیت چیز دیگری است و هکرهای باهوش معمولاً زمان خود را صرف بازیگوشی و حملات بی‌هدف نمی‌کنند.

پلیس فدرال آمریکا FBI به دنبال دستگیری دو هکر اروپایی است که متهم به دخالت داشتن در حملات زنجیره‌ای علیه شبکه‌های رایانه‌ای دو فروشگاه اینترنتی هستند.

 بنا به اعلام اف بی آی، Lee Graham Walker انگلیسی و Axel Gembe آلمانی متهم اند که دو شبکه فراهم آورنده ملزومات تلویزیون ماهواره ای را مورد حملات Denial of Service قرار داده و این شبکه‌ها را از کار انداخته‌اند.

 به گزارش redOrbit دو فروشگاه Rapid Satellite (در میامی) و Weaknees (واقع در لس آنجلس)که دستگاه‌های ضبط ویدوئی و تجهیزات تلویزیون‌های ماهواره‌ای می فروختند، توسط این دو هکر مورد حمله قرار گرفته‌اند.

 FBI مدعی است که Gembe با هدف رخنه به شبکه ای متشکل از رایانه های شخصی، اقدام به ساخت ویروسی به نام Agobot کرده است.

 Walker هم متهم است که با استفاده از این شبکه به سرقت رفته یا بات نت، فروشگاه های اینترنتی را با اطلاعات نادرست سردرگم ساخته و در کار آنها اختلال به وجود آورده است.

 اگر این دو هکر در دادگاه مجرم شناخته شوند، حداکثر با 15 سال زندان مواجه خواهند گردید.

 Gembe که در سال 2004 نیز کوشیده بود ویروس Agobot را طراحی کند، به حبس تعلیقی محکوم شد.

 گفتنی است در اکتبر سال 2003 نیز Rapid Satellite و Weaknees مورد حمله قرار گرفتند و طی آن این شبکه ها به مدت دو هفته از کار افتادند.

یکی از این شبکه ها مبلغ 200 هزار دلار جهت جبران خسارت های ناشی از این حمله، هزینه کرد.

 

زننده‌تر شدن روزافزون اسپم‌ها

 

به گفته شرکت امنیتی سیمانتک حجم اسپم‌هایی که پیش از این بصورت پیام‌های عمدتاً تبلیغاتی روانه صندوق پست الکترونیک کاربران می‌گردیده اینک کاهش یافته و در عوض اسپم‌هایی که امروزه شاهد رشد و افزایش روزافزون آنها می‌باشیم در اصل حاوی انواع آلودگی و بدافزارها می‌باشند.

 

این شرکت در جدیدترین گزارش امنیتی که منتشر نموده ادعا می‌کند که تعداد اسپم‌های آلوده اینک از انواع تبلیغاتی که تا نیمه اول سال جاری مشاهده شده پیشی گرفته است.

 بنا بر تخمین سیمانتک امروزه 1.2 درصد از پیغام‌های ایمیل حاوی بدافزارهای مخرب می‌باشند.

بطور کل این شرکت دریافته است که 78 درصد از حجم کل ایمیل‌های جهان از اسپم تشکیل شده است.

 در این گزارش آمده است که ارسال فایل‌هایی از نوع rar و zip بیشترین آمار را در بین روش‌های موجود برای ارسال انواع آلودگی‌ها بخود اختصاص می‌دهند.

 محققان سیمانتک همچنین دریافته‌اند که گنجاندن کدهای آلوده در لابلای کدهای پیام‌های اصلی نیز اندک اندک به یکی از روش‌های محبوب در بین اسپمرها و نفوذکنندگان مبدل می‌گردد.

 در بخشی از این گزارش آمده است: «افزایش مشاهده شده در حجم اسپم‌های آلوده از ماه می 2008 رشد چشمگیری یافته و تاکنون اداده یافته است. در طول این مدت مشاهده می‌شود که اسپم‌هایی که در داخل خود کدهای آلوده را حمل می‌کنند افزایش یافته و جای لینک‌های ارجاع‌دهنده به منابع آلوده را می‌گیرند.»

 در ادامه این گزارش تروجان‌های Pandex، W32.IRCBot و Goldun بیشترین موارد مشاهده شده نامیده شده‌اند و کشور چین نیز بعنوان دارنده مقام اول در بین کشورهای ارسال کننده اسپم شناخته شده است.

 طبق اعلام سیمانتک کشورهای کره جنوبی, ایالات متحده، تایلند و ویتنام نیز در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

 

هکرها به Google Trends هم رحم نکردند!

 

این وبلاگ‌های جعلی حاوی video linkهای مختلفی درباره اخبار و موضوعاتی است که بسیار مورد جست‌وجوی کاربران بوده است.

 

وب روت با صدور یک هشدار جدید اعلام کرده است که بزهکاران سایبر با استفاده از سرویس Google Trends کلماتی را که در جست‌وجوها زیاد از آنها استفاده می شود، رصد کرده و وبلاگ هایی می‌سازند که حاوی کلمات مزبور باشد، و بدین سان کاربران را به خواندن این وبلاگ ها تشویق می‌نمایند.

 باقی ماجرا هم تقریباً پیداست: آلوده شدن به نرم‌افزارهای مخرب، آن روی سکه مراجعه کاربر از همه جا بی خبر به این وبلاگ‌های قلابی است!

 Paul Piccard مدیر تحقیقات امنیت وب روت می‌گوید: این اولین بار است که هکرها به استفاده از جست‌وجوهای برتر سرویس Google Trends روی آورده اند.

 این وبلاگ‌های جعلی حاوی video linkهای مختلفی درباره اخبار و موضوعاتی است که بسیار مورد جست‌وجوی کاربران بوده است.

وقتی کاربر بر یکی از این video linkها کلیک کند، بلافاصله یک video codec دانلود می شود که آن هم به نوبه خود برنامه ضدجاسوس افزاری (antispyware) را به منظور اجبار کاربر به خرید نسخه غیرقانونی آن بارگذاری می کند.

احتمال می رود این برنامه، اطلاعات شخصی کاربر را در معرض خطر قرار دهد.

 به گزارش CyberInsecure در سال 2008 نویسندگان بدافزارها از سئو (SEO) و تکنیک‌های کلاه مشکی آن استفاده‌های بسیاری برده اند.

 تفاوت بین حملات فعلی و نفوذگری‌های قدیم در این است که روش کنونی شانس بیشتری برای نمایش یافتن در صدر نتایج موتورهای جست‌وجو دارد چرا که پشتوانه این ترفند، آن دسته از جست‌وجوهای پرشماری است که طی چند ساعت گذشته، کاربران در اینترنت به دنبال آنها بوده‌اند.

 این ابتکار هکرها قابل پیش بینی بوده است زیرا همانطور که محققان و کاربران عادی علاقه بسیاری به گوگل و خدمات این غول اینترنتی دارند،

هکرها هم سعی می کنند با ردگیری و تجزیه و تحلیل این علایق، از آب گل آلود ماهی بگیرند. با این وصف به نظر می رسد هکرها ماهی گیران کار کشته ای هستند!

 

مدارک جعلی به صنعت IT رسید!

 

به دنبال عدم برخورد و حتی حمایت برخی افراد از دارندگان مدارک جعلی، این گونه مدارک به صنعت آی.تی نیز سرایت کرده است.

 

به گزارش الف، برخی شرکت‏های کسب مدرک داخلی که طی هفته‏های اخیر در عرصه تهیه تاییدیه‏های شرکت‏هایی همانند مایکروسافت و سیسکو فعال شده‏اند، با استفاده از تعدادی متخصص عمدتا هندی، به جای افراد متقاضی، در امتحانات این شرکت‏ها در برخی شعبات، شرکت کرده و به نام متقاضیان، مدرک دریافت می‏کنند.

 مدارک شرکت‏های بزرگ آی.تی همانند سیسکو و مایکروسافت از آن جهت در صنعت آی.تی با اهمیت تلقی می‏شود که مهندسان دارنده این مدارک، برای کار با ابزارهای تولیدی این شرکت‏ها در حوزه شبکه، برنامه نویسی و ... مورد تایید محسوب می‏شوند و در بازار کار آی.تی امکان فعالیت بیشتری پیدا می‏کنند. پیش‏نیاز کسب این مدارک، طی دوره‏های آموزشی متعدد مرتبط و شرکت در آزمون‏های مربوطه است.

 در یکی از آگهی‏های شرکت‏های تهیه کننده مدارک آی.تی آمده است:

 امتحان از ما - مدرک بنام و برای شما

مدارک بین المللی را از [...] بخواهید. کسب مدارک بین المللی شرکت های مایکروسافت و سیسکو در کمترین زمان بدون امتحان و آزمون.

 شرکت [...] این توانایی را دارد تا نام شما را به عنوان دانش پژوه در شرکت مایکروسافت و یا سیسکو ثبت نام و بجای شما این امتحانات را پاس و برای شما مدرک تهیه کند.

MCP , MCSE , MCSA , MCSD , MCTS ,MCDST , MCDBA , CCNA , CCNP , CIW , A+ , CIW

در کمتر از 10 روز کاری نام خود را در بین داوطلبین امتحانات به همراه نمره قبولی و نوع مدرک در سایت مایکروسافت، سیسکو و یا کامپتیا ببینید.

هر امتحان مایکروسافت فقط 370000 تومان. تخفیف ویژه برای دانشجویان. تخفیف ویژه برای ثبت نامهای گروهی تا بیش از 20 درصد

برای مثال ==> MCSE : 7 Exam * 370 000 = 2 590 000 Toman

CCNA : 600 000 Toman , CCNP : 1 000 000 Toman , CIW : 600 000 Toman , A+ : 600 000 Toman

 قابلیت پرداخت در چندین مرحله

مزایای مدارک آی تی:

یافتن شغل مناسب و استخدام با حقوق بهتر و اشتغال در بازار کار، مناسب برای مهاجرت سرمایه گذاری برای آینده ای بهتر

شما هم میتوانید مدارک بین المللی و معتبر داشته باشید.

 مزایا:

دریافت مدرک بین المللی مایکروسافت

دریافت کارت شناسایی مایکروسافت

امکان استفاده از لوگوی مایکروسافت

موقعیت شغلی و استخدامی بهتر با توجه به تخصص و دانش مورد تاًیید مایکروسافت در مورد محصولات و فن آوری این شرکت

دعوت به سمینارها ، جلسات آموزش تکنیکی و رویدادهای خاص مایکروسافت.

 تعدادی از افرادی که مدارک خود را به این شیوه دریافت کرده‏اند، خود را متخصص امنیت شبکه از سیسکو معرفی کرده ‏اند.


 

صنعت IT در جهان همچنان رو به صعود

 

بر خلاف شرایط نابسامان اقتصاد جهانی، محققان پیش‌بینی می‌کند که صنعت جهانی فناوری اطلاعات در حالت کلی سیری صعودی را طی می‌کند و در حالی که وضعیت کلی آن از اقتصادی جهانی بهتر است، بر رشد سالانه آن افزوده خواهد شد.

 

بر خلاف شرایط نابسامان اقتصاد جهانی، کارشناسان مراکز تحقیقاتی گارتنر(Gartner) و فارستر(Forrester) پیش‌بینی می‌کند که صنعت جهانی فناوری اطلاعات در حالت کلی سیری صعودی را طی می‌کند و در حالی که وضعیت کلی آن از اقتصادی جهانی بهتر است، بر رشد سالانه آن افزوده خواهد شد.

 کن مک‌گی(Ken McGee) و مارک مک‌دونالد(Mark McDonald) از تحلیلگران مرکز گارتنر طی گزارشی اعلام کردند: « در حال حاضر سرعت رشد فناوری از آنچه که پیش‌تر پیش‌بینی کرده بودیم نیز بیشتر است. اما تا زمانی که وضعیت تجارت و بازرگانی رونق نیابد، این صنعت نیز به میزان واقعی رشد خود نخواهد رسید».

 این طور که پیش‌بینی شده، طی نیمه دوم سال آتی میلادی این میزان رشد تحقق خواهد یافت.

این مشاوران ارشد IT بر اساس دو عامل اصلی پیش‌بینی‌های خود را برای سال آینده انجام می‌دهند که یک بخش آن مربوط به اطلاعات دریافت شده از مدیران شرکت‌ها می‌شود و بخش دیگر،‌ به میزان رشد بودجه و سرمایه‌ این شرکت‌ها اختصاص می‌یابد.

 اندرو بارتلز(Andrew Bartels) یکی از محققان مرکز فارستر پیش‌بینی کرده است که طی سال جاری میلادی میزان خرید تجهیزات IT در دنیا 4/5 درصد رشد خواهد کرد که این رقم از پیش‌بینی‌های 4/3 درصدی ماه می بیشتر است.

 وی با انتشار گزارشی در تاریخ 24 سپتامبر اعلام کرد که احتمال می‌دهد طی ماه‌های باقیمانده از سال جاری میلادی و همچنین نیمه نخست سال آتی، میزان خرید تجهیزات وابسته به IT کاهش یابد.

 بارتلز که برای پرداخت هزینه در صنعت IT در سال آتی میلادی رشدی 10 درصدی را پیش‌بینی کرده بود، هم‌اکنون این رقم را تنها 6 درصد ذکر می‌کند.

 چارلز کینگ(Charles King) یکی از محققان مرکز Pund-IT نیز گفت، بسیاری از مدیرانIT ترجیح می‌دهند پروژه‌های جدید خود و به‌روزرسانی سیستم‌ها، نظیر استفاده از سیستم‌عامل Windows Server 2008 را با تاخیر انجام دهند.

 مرکز CIO Executive Board که اعضای آن را مدیران ارشد شرکت‌های فناوری اطلاعات تشکیل می‌دهند، هفته گذشته اعلام کرد، بیش از نیمی از 50 مدیری که در تاریخ 25 سپتامبر در مطالعات این مرکز شرکت کرده بودند، پروژه‌های غیرضروری را دنبال می‌کردند.

در این میان، 25 درصد این افراد سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات را متوقف کرده بودند.

 بخش عمده این افراد خاطرنشان ساخته بودند که میزان سرمایه‌گذاری‌های خود را در صنعت فناوری اطلاعات برای سال آینده متحول خواهند کرد.

 

عرضه آجر از سوی اپل

 

منابع مختلف خبری از عرضه لپ تاپ جدید اپل با اسم کد آجر تا سه هفته آینده خبر داده اند.

 

منابع نزدیک به اپل معتقدند که این لپ تاپ ترکیبی از رایانه کوچک و زیبای Mac Mini و دستگاه Apple TV است.

در همین حال انتخاب اسم آجر برای این لپ تاپ باعث شگفتی عموم شده، اما برخی صاحبنظران می گویند این نام به فرایند و نحوه ساخت این لپ تاپ اشاره دارد. زیرا اپل قصد دارد این لپ تاپ را از بلوک های آلومینیومی آماده و مجهز به تجهیزات ضروری تولید کند و از این طریق هزینه تولید و در نهایت قیمت تمام شده این محصول را کاهش دهد.

گفته می شود که این لپ تاپ طراحی ساده ای دارد و اپل فرایند تولید و مونتاژ آن را به طور کامل انجام داده و از واگذاری این کار به دیگر شرکت ها خودداری خواهد کرد.

 

شارژه باتری در کمتر از ۵ دقیقه

 

باتری یون لیتیومی که در کمتر از پنج دقیقه 90 درصد شارژ می‌شود و برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها مد نظر گرفته شده در نمایشگاه CEATEC 2008 ژاپن توسط توشیبا به نمایش درآمد.

 

این باتری که به اختصار SCIB نام دارد از مواد بادوامی ساخته شده که سطح بالایی از پایداری حرارتی دارند و از داغی بیش از حد جلوگیری می‌کنند؛ به علاوه این باتری به هنگام خرابی منفجر نمی‌شود.

این باتری در مقایسه با باتری‌های یون لیتیومی استاندارد که تنها 500 سیکل شارژ دارند، 5 تا 6 هزار سیکل شارژ بدون از دست دادن حداقل ظرفیت دارد.

توشیبا با وجود به نمایش گذاشتن این باتری اعلام کرده معلوم نیست چه زمانی آن را در رایانه‌ها به کار گیرد اما مدعی است با این فن‌آوری مشکل طولانی بودن مدت شارژ دستگاه از میان می‌رود.

 

کروم یک ماهه شد

 

اوایل هفته سوتلانا گلادکووا از سایت profy.com خبر داد که مرورگر کروم یک ماهه شده است.

 

قدر زمان زود می گذرد و چقدر سریع همه چیز را فراموش می کنیم! دیگر لینک کروم بر روی صفحهء اول گوگل قرار ندارد و به نظر می رسد که این نرم افزار باید ازچند جهت اصلاح شود و به همین خاطر شرکت گوگل بدون سروصدا چند قدم عقب نشینی کرده است.

در مورد بخت و اقبال مرور گر گوگل باید قدری محتاط بود اگر چه ردهء چهارم کاربری مرورگرها را به خود اختصاص می دهد. سهم مرورگرهای مختلف برروی سایت Gigaom را می توانید در تصویر مشاهده کنید.


 

گوشی های چینی برای مصرف کننده زیانبار است

 

پیش بینی می شود گوشی های چینی به علت غیر استاندارد بودن ، تاثیرات نامطلوب چشمگیری بر روی مصرف کنندگان نهایی داشته باشد.

 

گوشی های چینی به علت تشعشات غیراستاندارد و نبود تجهیزات مخابراتی بین المللی (IMEI) برای مصرف کننده زیان بار محسوب می شود.

یک کارشناس تلفن همراه در این باره گفت: پیش بینی می شود گوشی های چینی به علت غیر استاندارد بودن ، تاثیرات نامطلوب چشمگیری بر روی مصرف کنندگان نهایی داشته باشد.

محمدصادق الموتی افزود:باوجود اینکه اکثر گوشی های چینی که وارد بازار تلفن همراه می شوند، دارای فناوری های جذابی نظیر صفحه نمایش لمسی بزرگ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، سرویس ارتباطی بلوتوث و پشتیبانی از موج FM رادیو هستند همچنین قابلیت دریافت سیگنال های تلویزیونی دارندو تصاویر تلویزیونی را نمایش می دهند، هنوز نتوانستند رضایت مردم راکسب کنند.

وی با اشاره به پایین بودن قیمت این گوشی ها، خاطرنشان کرد:این گوشی های چینی با قیمت پایین نسبت به سایر برندهای معروف جهانی موجود در بازار توانستتد تنها به صورت مقطعی از فروش خوبی برخوردار شوند اما با گذشت زمان و مشخص شدن غیر استاندارد بودن این نوع گوشی ، محبوبیت آن در میان مصرف کنندگان به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافت.

این کارشناس تصریح کرد:فن آوری های موجود در این گوشی ها تنها در روزهای اول قابل استفاده است و پس از مدتی در اغلب موارد، دوربین این نوع گوشی ها از کار می افتد یا وضوح صدای خود را از دست می دهند.

به گفته وی فقدان خدمات پس از فروش گوشی های چینی از جمله معضلات اصلی کاربران این نوع گوشی ها به شمار می آید و نارضایتی مصرف کنندگان را به دنبال داشته است.

گوشی های چینی که بیشتر آنها وارد بازارهای تلفن همراه کشور های جهان سوم می شوند، با کیفیت نامناسب و برندهای ناشناخته در اختیار کاربران قرار می گیرند و در صورت بروز هرگونه مشکلی، جبران خسارت میسر نیست. در همین حال اکثر گوشی های چینی از طریق مجاری غیرقانونی وارد بازار تلفن همراه کشور می شود.

 

دوربین دیجیتالی پرنده!

 

دوربین Skyros به گونه ای ساخته شده است که به شما امکان می دهد از بالای آسمان و بر فراز منظره مورد نظر عکسبرداری کنید.

 

آیا شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که تمایل دارید برخی مواقع زاویه دوربین خود را تغییر دهید و از فضایی بازتر و با گستره بیشتر عکس برداری کنید؟ اینطور که اخبار جدید نشان می دهد، دوربین هوایی Skyros این کار را برای شما ممکن خواهد کرد.دوربین Skyros به گونه ای ساخته شده است که به شما امکان می دهد از بالای آسمان و بر فراز منظره مورد نظر عکسبرداری کنید. این دوربین،لنز باکیفیت و گران قیمتی ندارد ولی نخستین دوربین دیجیتالی در جهان محسوب می شود که قابلیت پرواز و گرفتن عکس های آسمانی را دارد.دوربین دیجیتالی Skyros می تواند به ارتفاع 120 فوت از زمین فاصله بگیرد و پس از ثابت شدن در هوا، بخش متحرک خود را به حرکت بیندازد تا عکس های زیبایی از شما گرفته شود. این دوربین در هر بار پرواز می تواند از فاصله ها و زوایای مختلف از شما عکس بگیرد و سپس به زمین بازگردد.حسگر هوشمندی که در سیستم پروازی این دوربین کار گذاشته شده به دوربین امکان می دهد به صورت خودکار به سمت کاربر که روی زمین قرار گرفته است، بچرخد. البته باید توجه داشته باشید که هم اکنون فقط مدل مفهومی از این دوربین طراحی شده و نمونه عملی آن هنوز به تولید انبوه نرسیده است.

 

کیبورد Korg برای علاقه مندان به موسیقی

 

در حالی که مدل nanoKey با قیمت 90 دلار فروخته می شود، دو مدل nanoKontrol و nanoPad نیز هر کدام 109 دلار قیمت دارند.

 

شرکت Korg نسل جدید کیبوردهای موسیقایی خود را همراه با امکانات دیجیتالی جدید روانه بازار کرد. این کیبوردها که نسبت به مدل های پیشین خود بسیار کوچک تر وسبک تر هستند به ورودی USB مجهز شده اند.طول هر یک از این کیبوردها 320 میلیمتر است و شرکت Korg سعی کرده آنها را به صورت بسیار باریک طراحی کند.روی این کیبورد 12 بخش دیجیتالی مجزا قرار گرفته است که هر کدام از آنها وظیفه خاصی را برعهده دارد و بدون هر گونه مشکلی، به شما امکان می دهد موسیقی مورد علاقه خود را آسان تر از همیشه بنوازید.کیبوردهای جدید Korg که برای کاربران خانگی ساخته شده و کاربری حرفه ای ندارد در سه مدل و با نام های nanoKey، nanoKontrol و nanoPad وارد بازار شده اند.در حالی که مدل nanoKey با قیمت 90 دلار فروخته می شود، دو مدل nanoKontrol و nanoPad نیز هر کدام 109 دلار قیمت دارند.

 

کنترل راحت اتومبیل با تلفن همراه!

 

سونی اریسکون به همین منظور گوشی هوشمندی موسوم به Xperia X1 را طراحی کرده که در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

 

دو شرکت سونی اریکسون و ساب قصد دارند با همکاری یکدیگر کنترل امکانات اتومبیل ها با استفاده از تلفن های همراه را ساده تر کنند.

سونی اریسکون به همین منظور گوشی هوشمندی موسوم به Xperia X1 را طراحی کرده که در آینده نزدیک عرضه خواهد شد. این گوشی مجهز به سیستم عامل Windows Mobile 6.1 بوده و صفحه کلید آن کامل است.

نمایشگر لمسی 3 اینچی از دیگر امکانات این گوشی است.

اما جالب ترین قابلیت این گوشی برخورداری آن از امکاناتی برای دسترسی به وب ، اجرای برنامه های کاربردی و نرم افزارهای چندرسانه ای و در نهایت کنترل اتومبیلهاست.

تنظیم نور داخل خودرو، باز و بسته کردن قفل ، کنترل و تنظیم صندلی ها و روشن و خاموش کردن چراغ ها از جمله قابلیت های گوشی مذکور است. اولین وسیله نقلیه سازگار بااین گوشی که توسط شرکت ساب تولید می شود 9-X Air نام دارد که با فناوری بلوتوث سازگاری کامل دارد. انتظار می رود دسترسی عموم به این فناوری تا سال آینده میلادی به طول بینجامد.

 

 

کنترل وان حمام با گوشی آیفون!

 

این محصول در اصل یک سیستم دیجیتالی خودکار است که به شما امکان می دهد پیش از رسیدن به منزل، وان حمام خود را پر کنید.

 

کارشناسان موفق به ساخت سیستم دیجیتالی جدیدی شده اند که Bathomatic نام دارد و می تواند آسایش و آرامش را به شما برگرداند.این سیستم از یک بخش نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است که بخش نرم افزاری آن روی گوشی آیفون نصب شد و بخش سخت افزاری آن داخل وان حمام قرار می گیرد.این محصول در اصل یک سیستم دیجیتالی خودکار است که به شما امکان می دهد پیش از رسیدن به منزل، وان حمام خود را پر کنید.در این سیستم قادر خواهید بود، عمق و درجه آب را مشخص کرده و رایحه خوشی را در فضا منتشر کنید تا به محض رسیدن به منزل، خستگی های روزانه از شما دور شود.در این سیستم، عمل پرکردن وان حمام با این برنامه از طریق میکروپردازنده های هوشمندی صورت می گیرد که از طریق آن می تواند دمای مطلوب و عمق آب موجود در وان حمام را مشخص کنید.سیستم هوشمند Bathomatic نسبتاً گران است و امکان خرید آن برای همه افراد وجود نخواهد داشت. این سیستم هم اکنون با قیمت 5500 پوند وارد بازارهای بریتانیا شده و نسبتاً از آن استقبال شده است.


 

گوشی R306 رادیو سونی اریکسون وارد بازار شد

 

گوشی R306 رادیو سونی اریکسون برای اولین بار با گارانتی رسمی و با قیمت یک میلیون و 220 هزار ریال وارد بازار تلفن همراه شد.

 

این گوشی برای اولین بار توسط شرکت "پارس کامتل" در سطح بازار تلفن همراه کشور عرضه می شود.

با توجه به امکانات این گوشی و قیمت مناسب آن پیش بینی می شود ، گوشی R306 سونی اریکسون با استقبال خوبی از سوی مشتریان روبرو شود.

مشخصات فنی این گوشی به شرح زیر است:

گوشی موبایلR306 Radio با وزنی در حدود 93 گرم و ابعادی برابر با 8/15 در 9/47 در 90 میلی‌متر ساخته شده است.

 این گوشی به صورت تاشو طراحی و ساخته شده است. قابلیت‌های رادیویی بسیار خوبی نیز دارد.

R306 Radio در دو رنگ مشکی سوخته و سفید شیری طراحی شده است.

مدل فوق مبتنی بر شبکه‌های GSM/GPRS 900/1800/1900 کار  می کند

که برای پخش موسیقی‌های دل‌خواه بسیار خوب عمل می‌کند.

با این گوشی می توان به هر دو موج‌FM و AM به همراه قابلیت RDS دسترسی داشت. سونی اریکسونR306 Radio از نظر طراحی شباهت زیادی به یک رادیو دارد.

گوشی همراه سونی اریکسون مدل R306 Radio در سه مدل R306 Radio ،R306 Radio و R306 Radio طراحی شده است. مدل R306i Radio از شبکه‌های GSM 900/1800/1900 MHz پشتیبانی می‌کند. مدل R306a Radio از شبکه‌های GSM 850/1800/1900 MHz پشتیبانی می‌کند و برای آمریکا طراحی شده است. مدل R306c Radio نیز از شبکه‌های GSM 900/1800/1900 MHz پشتیبانی می‌کند و برای کشور چین طراحی شده است.

بلندگوهای R306 Radio استریو نیز هستند. این بلندگوها کیفیت خوبی دارند. در قسمت جلوی گوشی دکمه‌هایی در نظر گرفته شده که به شما امکان می‌دهد به راحتی بین ایستگاه‌های مورد نظرتان تغییر حالت بدهید. تنها با یک کلیک می‌توانید صدای گوشی را تنظیم کنید.

بلوتوث، هندزفری و هدست HBH-PV703 از دیگر ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌رود. این گوشی به یک دوربین 3/1 مگاپیکسلی مجهز شده است. این دوربین با رزولوشن 1024 در 1280 کار می‌کند و امکان فیلم‌برداری دارد.

صفحه نمایش این گوشی نیز یک صفحه نمایش 9/1 اینچی 65 هزار رنگ است که رزولوشنی برابر با 160 در 128  پیکسل دارد.

صفحه نمایش دیگری نیز در نظر گرفته شده که تک رنگ است و رزولوشنی برابر با 32 در 96 پیکسل دارد. حافظه داخلی گوشی R306 Radio یک حافظه پنج مگابایتی است.

 

معرفی گوشی: مدل W980 سونی اریکسون

 

گوشی W980 سونی اریکسون با ابعاد 92 در 46 در 9/16 میلی متری دارای وزنی در حدود 100 گرم است.

 

با باز کردن درب گوشی کلیدهای گرد صفحه کلید مشخص می شوند که تا حدودی شبیه مدل های پایین سونی اریکسون مانند R306 است .

قاب جلوی گوشی دارای یک صفحه نمایش با وضوح 176 در 176

پیکسل است که  262 هزار رنگ را نمایش می دهد. هفت کلید لمسی زیر صفحه نمایش بیرونی وجود دارد که کلیدهای کنترل موسیقی می باشند. به کمک این کلیدها و صفحه نمایش بیرونی حتی بدون باز کردن درب گوشی نیز می توان در نرم افزار پخش موسیقی مرور کرد.

 رادیو FM نیز در حالت بسته بودن درب گوشی کار می کند زیرا کلید اختصاصی آن در کنار گوشی قرار دارد .

با باز کردن درب گوشی صفحه نمایش اصلی 2/2 اینچ آن و صفحه کلید مشخص می شود. دوربین ثانویه برای مکالمه تصویری در بالای صفحه نمایش وجود دارد. خروجی صدای گوشی در طرف راست آن قرار دارد. در پایین درب گوشی و درست بالای صفحه کلید حسگر نور محیط مشاهده می شود. حسگر نور محیط میزان روشنایی صفحه نمایش را مطابق با نور محیط تنظیم می کند. این ویژگی به دوام بیشتر شارژ نیز کمک می کند زیرا با کاهش روشنایی نیروی کمتری مصرف می شود.

این روش به کاربر امکان می دهد تا یک وسیله جانبی دیگر را بهمراه شارژر وصل کند . برای مثال در حال شارژ کردن گوشی می توانید به رادیو گوش بدهید .

قاب پشت گوشی از مواد لاستیک مانند ساخته شده است که مانع از سرخوردن گوشی از روی سطح می شود . آرم سونی اریکسون روی درب باتری مشاهده می شود . لنز دوربین سه مگاپیکسل در قسمت بالای قاب پشت گوشی وجود دارد که فاقد فلش و کانون اتوماتیک است . حسگر نور نزدیک لنز دوربین قرار گرفته است که به انتخاب تنظیمات درست برای استفاده از دوربین کمک می کند . لنز دوربین جایگاه مناسبی ندارد زیرا در زمان عکس گرفتن با دوربین انگشت سبابه روی لنز قرار می گیرد.

**باتری

باتری این گوشی سونی اریکسون از نوع BST-38 Li-Polymer  است که دارای  توان 930mA h  میلی آمپر است که در استفاده معمولی تا چهار روز و در حالت پخش موسیقی تا 20 ساعت دوام می آورد .

**صفحه نمایش :

صفحه نمایش اصلی گوشی از نوع TFT و در اندازه 2/2 اینچ است که وضوح آن QVGA است و 262هزار رنگ را نشان می دهد . اندازه صفحه نمایش با در نظر گرفتن ویژگی ها و امکانات گوشی تا حدودی کوچک است اما کیفیت تصویر آن در حد مطلوب است. صفحه نمایش ثانویه نیز حداکثر 262هزار  رنگ را نشان می دهد و وضوح آن در 176 در 176 پیکسل است.

میزان روشنایی و کنتراست صفحه نمایش اصلی قابل تنظیم است و زیر نور مستقیم خورشید بخوبی خوانده نمی شود و در بعضی موارد بدرستی قابل مشاهده نیست اما زوایای کافی برای کار کردن با دستگاه وجود دارد. سطح براق قاب جلو تا حد زیادی از خوانایی صفحه نمایش بیرونی زیر نور خورشید می کاهد . حتی در مکان های سر پوشیده نیز کیفیت تصویر آن چندان مطلوب نیست .

**سیستم پخش کننده

سونی اریکسون W980 دارای نرم افزار واکمن سه  است . نرم افزار پخش موسیقی از بسیاری از فرمت های فایل پشتیبانی می کند و دارای چندین گزینه برای پیش تنظیمات اکولایزر است. ویژگی جلد آلبوم و کنترل لرزش نیز با استفاده از شتاب سنج داخلی گوشی فراهم شده است . مانند نسخه های قبلی در این گوشی نیز فیلتر کردن مرحله به مرحله آهنگ ها وجود دارد . سونی اریکسون W980 دارای کلید اختصاصی واکمن برای دسترسی به نرم افزار پخش موسیقی و یک آیکن در منوی اصلی به این منظور است .

منوی " Now Playing" واکمن بسیار ساده است . کلید حرکتی مسئول کنترل موسیقی است و لیستی از تمام آهنگ ها را در PlayList یا آلبوم فعلی ایجاد می کند. برای نشان دادن جلد آلبوم باید از یکی از نمادهای موجود استفاده کنید . پس از اجرای نرم افزار پخش موسیقی در زمینه ، نام آهنگ در حال اجرا و آلبوم و خواننده آن روی صفحه اصلی با گرافیک زیبا قابل مشاهده است که با تم Flash Lite انتخابی متناسب می باشد .

**دوربین

این گوشی به یک دوربین سه مگاپیکسل مجهز است که ماکسیمم وضوح 2048 در 1536  پیکسل است. دوربین فاقد کانون اتوماتیک و فلش است . لنز دوربین نیز جایگاه مناسبی ندارد و در زمان در دست گرفتن گوشی انگشت اشاره روی آن قرار می گیرد . در سونی اریکسون W980 کلید اختصاصی دوربین وجود ندارد . منوی دوربین دارای ویژگی ها و امکانات محدودی است . شتاب سنج داخلی W980 بخوبی مورد استفاده قرار می گیرد و جهت گوشی در برچسب های EXIF تصاویر دوربین ثبت می شود و این امکان را فراهم می کند تا نرم افزار تصویر را بطور اتوماتیک در جهت مورد نظر بچرخاند .

تنظیمات موجود دوربین شامل حالت های عکسبرداری ، تصاویر متوالی ، کادر دار ، حالت شب ، Self timer (زمان دادن به دوربین برای گرفتن عکس) ، تعادل رنگ سفید و جلوه های ویژه رنگ است . W980 در وضوح QVGA در 15fps فیلمبرداری می کند . فایل های ویدئو در فرمت MPEG4 با صدای AAC رمزی می شوند . در قسمت فیلمبرداری دوربین و منوی آن گزینه های خاصی وجود ندارد .

**حافظه

حافظه داخلی گوشی w980 سونی اریکسون هشت گیگابایتی است.

این گوشی به دلیل حافظه بالا فاقد مموری کارت است.

**سخن آخر

گوشی w980 سونی اریکسون که به تازگی وارد بازار جهانی تلفن همراه شده تا کنون وارد بازار تلفن همراه تهران نشده است.

قیمت دقیق این گوشی تا زمان عرضه نهایی در بازار تلفن همراه تهران قابل تشخیص نخواهد بود.

 

مردان در اینترنت به دنبال شادی هستند، زنان با وقت گذرانی در کنار خانواده

 

براساس تحقیقی در کشور استرالیا پیرامون "آنچه مردم را شاد می کند"، مردان اغلب تنها با کلیک ماوس به احساسی خوشایند دست می یابند، در حالی که وقت گذرانی با خانواده می تواند لبخند را به صورت خانم ها بیاورد.

 

تحقیقی با عنوان "شاخص شادی" در استرالیا انجام شده که بیش از هشت هزار و پانصد استرالیایی در سنین بین 18 تا 64 سال را مورد بررسی قرار داده است. این تحقیق نشان می دهد که استراحت و تمدد اعصاب لذت بخش ترین فعالیت و کارهای بدنی و جسمی کمترین شادی را برای این گروه به همراه دارد.

کارن فیلیپس، مدیریت این پروژه، که در ماه آگوست انجام شد، می گوید: "استرالیایی ها در انتهای هر هفته به دنبال لذت بردن از زمان خود هستند اما نه به واسطه دارایی و تحصیل خود، بلکه از طریق تجربه تفریحات و تعامل معنی دار با دیگران. این شاخص دیدگاه روشنی را به ما خواهد داد تا بازرگانان استرالیایی بتوانند ارتباط بهتری با مشتریان خود به وجود آورند."

در بین زنان و مردان مورد بررسی 63 درصد از پاسخ گویان تمدد اعصاب را فعالیتی برای شادتر شدن انتخاب کرده اند. اما گفتنی است که تشابه در پاسخ زنان و مردان در همین جا به پایان می رسد.

بیش از نیمی از آقایان گفته اند که شادی یعنی گشت و گذار در اینترنت، بازی کردن به صورت آنلاین، یا دسترسی به سایت های اجتماعی مانند فیس بوک، در حالی که تنها 39 درصد از خانم ها با این نظر موافق بودند.

پنجاه و پنج درصد از خانم ها صرف غذا و گذراندن وقت در کنار خانواده را خوشحال کننده ترین عامل نامیده اند و 45 درصد از آقایان با نظر ایشان موافق بوده اند. زنان همچنین بیشتر تمایل به وقت گذرانی با حیوانات خانگی خود را داشته اند.

48 درصد از مردان و 40 درصد از زنان خوشحالی را در همراز شدن با دیگران دریافته اند در حالی که 38 درصد از مردان و تنها 28 درصد از زنان بیرون رفتن و خوشگذرانی با دوستان را عامل شادی خود دانسته اند.

خانم ها بیشتر از آقایان مطالعه کتاب، خوردن غذاهای ساده، یا خرید هدیه را موجب خوشحالی نامیده اند.

فیلیپس معتقد است این تحقیق نشان داد که رفتار کلیشه ای خرید کفش و لباس جدید تنها 30 درصد از خانم ها را خوشحال می کند و بیشتر افراد متأهل نیز از زندگی با خانواده به این لذت دست می یابند.

به گفته کارن فیلیپس این تحقیق امکان ارائه هیچ فرضیه ای را به همراه نخواهد داشت اما به شرکت ها کمک شایانی خواهد کرد تا کارآیی و عملکرد خود را بهبود بخشیده و ارتقاء دهند.

 

نسل سوم ؛ مرگ زود هنگام

 

براساس پیش بینی بسیاری از کارشناسان، نسل سوم تلفن همراه عمر کوتاهی خواهد داشت و در سال 2010 نسل 3.5 وارد و نسل سوم برچیده می‌شود.

 

مهندس غلام رضا بهروزی مدیر عامل یکی از شرکت های حاضر در کنسرسیوم توسعه ارتباطات سیار می گوید: نسل سوم موبایل برخلاف نسل دوم زود تر از بین رفته و جای خود را به نسل های آتی خواهد سپرد.

وی ادامه می دهد: باید تلاش کنیم در نسل‌های مخابراتی بعدی " سه پلاس " حرکت کنیم؛ از همین رو در سال جدید پایلوت نسل 3.5 را پیاده خواهیم کرد.

 وی با تاکید بر اینکه نسل 5/3 تلفن همراه نیاز آینده شبکه های موبایل در دنیا خواهد بود اظهار می دارد : تا سال 2010 نسل 2 و 5/2 شبکه تلفن همراه در دنیا برچیده شده و تمامی شبکه های مخابراتی به سمت سیستم نسل 5/3 تلفن همراه حرکت می کنند.

 وی از اجرای پایلوت نسل 5/3 شبکه تلفن همراه در سال آینده خبر داده و خاطر نشان می کند: با اجرای پایلوت نسل 5/3 شبکه تلفن همراه در کشور می توان امیدوار بود که همزمان با کشورهای پیشرفته دنیا در سال 2010 این تکنولوژی را در ایران مورد استفاده قرار دهیم.

به گفته بهروزی نسل 5/3 تلفن همراه که به 3+ نیز موسوم است امکان استفاده از سرویس ها و کاربردهای دیتا با رویکرد شبکه های مبتنی بر IP را بر روی شبکه موبایل برقرار می کند و ساختار سیستم را به سمت شبکه های NGN سوق می دهد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران در تولید مخابرات "های تک" جزء 6 تا 10 کشور مهم صنعتی دنیا در زمینه مخابرات محسوب می شود تصریح می کند: خط تولید در کشور ما در بیشتر مواقع الگوبرداری بوده، اما باید تلاش کرد مطابق با تحولات روز دنیا در عرصه تکنولوژی مخابرات حرکت کنیم.

 در همین خصوص یک کارشناس ارشد حوزه مخابرات، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا ، اظهار می دارد: ایجاد صنایع های‌تک برگ برنده ما در برابر بیگانگان است.

مهندس منوچهر گودرزی، می افزاید: تکنولوژی LOW و MEDIUM که پیش از این در صنایع کشور ما کاربرد داشتند، نیازی به نیروهای متخصص ومدیریت با توان علمی بالا نداشت، اما امروز باید به سمت صنایع "های تک" برویم که مدیریت هوشمند و نبوغ علمی می‌طلبد.

وی می گوید: پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در کشورهای توسعه‌یافته، باعث پیشرفت صنایع نظامی این کشورها نیز شده است، تجربه نیز نشان داده که صنایع مخابراتی، در پیشرفت همه صنایع از جمله صنعت نظامی تاثیر به‌سزایی داشته است.

گودرزی،تصریح می کند: پیش از این، کشور ما بیشتر به صنایع خودروسازی توجه داشت، اما امروز باید توجه خود را بیشتر معطوف به فناوری اطلاعات و ارتباطات نماییم، چراکه هم‌اکنون ICT نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد کشورها ایفا می‌کند.

وی، ایجاد صنایع های‌تک را برگ برنده کشور در برابر بیگانگان دانسته و می افزاید: نوابغ علمی، باید در راس تکنولوژی HIGH قرار گیرند.

گودرزی، در پایان ادامه می دهد: صنایع پیشرفته، می‌تواند تئوری‌های دانشگاهی را به عرصه تولید رسانده و از آخرین فناوری‌های روز دنیا در تولیدات بهره گیرد.

در هر حال با وجود رشد و توسعه فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات (IT) توقع مشترکان تلفن های همراه بالاتر رفته و آنان خواستار استفاده از سرویس های جدید تر هستند از این روست که تحقیقات در کشور ما باید مطابق با علم روز باشد.

 

برتری فروش Xbox 360

 

فروش دستگاه Xbox 360 مایکروسافت در ماه سپتامبر توانست برای نخستین بار در ژاپن بر رقیب خود پلی اسیشن 3 ساخت شرکت سونی پیشی بگیرد. این گزارش ماهانه خبر از برتری Xbox 360 در خانه سونی می دهد.

 

نینتندو همچنان در بازار کنسول های ژاپنی برتری خود را حفظ کرده و 109هزار و 548 دستگاه Wii را در ماه سپتامبر به فروش رسانده است.

علاوه بر شرایط رقابت موجود در ایالات متحده، Xbox 360 در ژاپن که خانه نینتندو و سونی است نیز به رقابتی شدید مشغول است.

مایکروسافت در 11 سپتامبر قیمت Xbox 360 Arcade بدون هارد دیسک را 8000 ین کاهش داد و به قیمت 19800 ین به فروش رساند و مدل Elite را با 8000 ین تخفیف به قیمت 39800 ین عرضه کرد.

این در حالی است که سونی پلی استیشن 3 را با هارد دیسک درایو 40 گیگابایتی 39980 ین و نینتندو Wii را به قیمت 25000 ین به فروش می رسانند.

گفتنی است در نخستین روز ماه نوامبر نینتندو DS جدید خود را که قابلیت گرفتن عکس و پخش موسیقی دارد عرضه خواهد کرد و بالقوه رقابتی را با iPod و آیفون شرکت اپل آغاز خواهد کرد.

 

زنده ماندن ویندوز XP به مدت 6 ماه دیگر 

 

شرکت مایکروسافت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پشتیبانی از سیستم‌عامل Windows XP را به مدت 6 ماه افزایش خواهد داد.

 

این شرکت خاطرنشان ساخت که تا پایان ماه ژوئیه 2009، فروش کامپیوترها با سیستم‌های عامل Windows Vista Business یا Vista Ultimate را کاهش داده و Windows XP Professional را به جای آن‌ها خواهد فروخت.

 شرکت مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که از تاریخ 31 ژانویه 2009 صادرات سیستم‌عامل Windows XP Professional به تولیدکنندگان بزرگ کامپیوتر را متوقف خواهد کرد. اما بر اساس تصمیمات جدید اتخاذ شده، فروش این سیستم‌عامل تا شش ماه ادامه خواهد یافت.

 یکی از نمایندگان مایکروسافت در این باره توضیح داد: "در حالیکه روز به روز بر تعداد کسانی که به Windows Vista روی می‌آورند بیشتر می‌شود، ما می‌خواهیم گذار از سیستم‌عامل قبلی به این سیستم‌عامل با اطمینان صورت گیرد. ادامه دادن عرضه و پشتیبانی از سیستم‌عامل Windows XP بخشی از تصمیمات ما در این زمینه محسوب می‌شود".

 به گفته مایکروسافت،‌شرکت‌های کوچک(که به تولیدکنندگان سیستم شهرت دارند) پس از تاریخ 31 ژانویه 2009 اجازه خرید Windows XP و نصب آن را روی کامپیوترهای خود نخواهند داشت.

 برخی از تولیدکنندگان بزرگ کامپیوترهای شخصی پیش‌تر اعلام کرده بودند که پس از 31 ژانویه 2009 استفاده از سیستم‌عامل Windows XP را کاهش خواهند داد.

 برای مثال، در ژانویه گذشته شرکت HP در مورد امکان استفاده از این سیستم‌عامل پس از تاریخ 31 ژانویه گفته بود: "HP تا تاریخ 30 ژوئیه این سیستم‌عامل را روی سیستم‌های تجاری خود نصب و آن را عرضه خواهد کرد".

 شرکت مایکروسافت قصد دارد از ماه ژوئن به بعد فروش این سیستم‌عامل را متوقف کند. این شرکت قصد دارد از تاریخ یاد شده، سیستم‌عامل Windows XP Home را از کامپیوترهای جدید حذف و سیستم‌عامل Vista را جایگزین آن کند.

 

گوشی‌های بدون قفل iPhone 3G در هنگ‌کنگ 

 

شرکت تولید کننده تلفن‌همراه Apple اقدام به عرضه گوشی‌های بدون قفل خود در بازار تلفن‌همراه هنگ‌کنگ کرده است.

 

به این ترتیب مشترکان تلفن‌همراه هنگ‌کنگی می‌توانند گوشی‌های جدید iPhone 3G این شرکت را از بازار تلفن‌همراه خریداری کنند و به صورت آزاد، روی هر اپراتور تلفن‌همراهی به‌کار گیرند.

نسخه 8 گیگابایتی گوشی‌بدون قفل iPhone 3G به تازگی وارد بازار تلفن‌همراه هنگ‌کنگ شده است و کاربران می‌توانند این گوشی را به قیمت 5400 دلار هنگ‌کنگ که تقریبا معادل 700 دلار آمریکا است خریداری کنند.

گفتنی است گوشی جدید iPhone 3G با حافظه داخلی 16 گیگابایت نیز به صورت آزاد به قیمت 6200 دلار هنگ‌هنگ در بازارهای تلفن‌همراه این کشور فروخته می‌شود.

مسؤولان شرکت Apple اعلام کرده‌اند که کاربران می‌توانند از این گوشی‌ها روی هر شرکت‌مخابراتی و اپراتور تلفن‌همراهی استفاده کنند.

پیش از این گوشی‌های شرکت Apple منحصرا به همراه قرارداد دو ساله با شرکت مخابراتیHutchison Telecom به کاربران هنگ‌کنگی عرضه می‌شدند.

گفتنی است از روز 11 جولای که این گوشی وارد بازار تلفن‌همراه 21 کشور شد، تا پایان آن هفته 1 میلیون iPhone 3G فروخته شد.

 

بررسی کوچکترین و کم مصرف ترین پردازنده دنیا 

 

در حدود یک سال پیش شاهد یک نوآوری جدید دیگر از کمپانی Intel بودیم سال گذشته این کمپانی اقدام به معرفی کوچکترین و کم مصرف ترین پردازنده های موجود در جهان کرد.

 

این پردازنده ها که بر پایه معماری Atom طراحی شده اند از تکنولوژی ساخت 45nm و 512KB L2 Cache بهره می برند. اما یکی از اهداف Intel از عرضه Atom استفاده از آن در سیستم های Mobile و با مصرف انرژی بسیار پایین بود بطوری که این پردازنده ها در سیستم های Mobile مصرفی مابین 0.65 وات تا 2.5 وات دارند.

 البته لازم به ذکر است یک پردازنده Atom از 47 میلیون ترانزیستور در سطحی به مساحت 25 میلیمتر مربع تشکیل یافته است و به همین دلیل Atom کوچکترین پردازنده جهان تلقی میشود، برای سیستم های Mobile معماری Atom با اسم رمز Silverthorne و با نام تجاری Atom Z5xx به بازار عرضه شد.

 اما Intel در تاریخ March 2008 2 میلادی تصمیم به وارد کردن Atom به بازار PC و Notebook گرفت و در این تاریخ شاهد عرضه Atom با اسم رمز Diamondville برای مصارف عمومی بودیم.

 

Visual Studio 2010 با جعبه سیاه از راه می رسد 

 

همانطور که می دانید در سیستم ناوبری هواپیماها دستگاهی وجود دارد که در هر لحظه اطلاعات پروازی شامل تغییرات مسیر پرواز و یا حرف های رد و بدل شده بین خلبان و برج مراقبت را در خود ذخیره می سازد تا در صورت بروز مشکل، به عنوان مرجع مورد استفاده قرار گیرد. نام این دستگاه، جعبه سیاه است.

 

اکنون، مایکروسافت قصد دارد چنین قابلیتی را برای برنامه نویسان بوجود آورد. به نحوی که در نسخه آتی نرم افزار برنامه نویسی این شرکت یعنی Visual Studio 2010 ، مایکروسافت جعبه ای مجازی قرار داده است که تمامی فعالیت های کاربری را که بصورت آزمایشی از یک نرم افزار استفاده می کند در خود ذخیره نماید. همچنین اطلاعاتی پیرامون سیستم عامل و محیطی که در آن نرم افزار اجرا شده است در گوشه ای ضبط می شوند.

 پس آن هنگامیکه نرم افزار آزمایشی دچار اشکال شد، برنامه نویس قادر خواهد بود با مراجعه به جعبه سیاه متعلق به آن نرم افزار، اطلاعات مفیدی را بدست آورد.

 هرچند که در حال حاضر جعبه سیاه تنها قرار است در برنامه هایی که توسط برنامه نویسان بصورت مجزا نوشته می شود، مورد استفاده قرار گیرد اما چندان دور از انتظار نیست که در آینده ای نزدیک مایکروسافت از این توانایی در نسخه های آزمایشی از برنامه های خود استفاده نماید و حتی گروهی از برنامه نویسان که به صورت پروژه وظیفه توسعه یک نرم افزار را بر عهده دارند از این خدمات استفاده نمایند.

 

نرم‌افزار جدید مایکروسافت برای مدیریت کامپیوترها

 

شرکت مایکروسافت نسخه جدید سیستم مدیریت کامپیوترها را برای مراکز IT عرضه کرد که در این برنامه جدید، نسخه به‌روز شده ابزارهای مجازی‌سازی و ابزارهای مدیریت دارایی نیز وجود دارد.

 

این نرم‌افزار جدید Microsoft Desktop Optimization Pack (MDOP) 2008 R2 نام گرفته است و تنها در اختیار کاربرانی قرار می‌گیرد که مجوز استفاده و پشتیبانی نرم‌افزاری Software Assurance را دارند.

 نرم‌افزار MDOP به طور ویژه برای کمک به مدیران فناوری اطلاعات ساخته شده است تا بتوانند به راحتی مجموعه‌ای از کامپیوترها با نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل Windows، حتی Vista SP1 را مدیریت کنند.

 عرضه نسخه R2 این نرم‌افزار شامل برنامه (Asset Inventory Service 1.5 (AIS از مجموعه برنامه‌های MDOP نمی‌شود.

شرکت مایکروسافت طی بیانیه‌ای خاطرنشان کرده است که نسخه به‌روز شده این برنامه در اوایل ماه نوامبر عرضه خواهد شد.

 برنامه AIS 1.5 نحوه استفاده از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای موجود را با قراردادهای موجود برای استفاده از نسخه‌های دیگر این نرم‌افزار، به کاربران اعلام می‌دارد.

 شرکت مایکروسافت از اوایل سال آتی میلادی نرم‌افزار Microsoft Enterprise Desktop Virtualization (MED-V) را نیز به مجموع برنامه‌های MDOP خواهد افزود. این برنامه،‌محصول شرکت Kidaro است که به تازگی توسط شرکت مایکروسافت خریداری شد.

 نرم‌افزار MED-V قابلیت پشتیبانی از نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل Windows و دیگر ابزارهای موجود را بدون نیاز به استفاده از چندین ماشین مجازی دارد. این نرم‌افزار، یکی دیگر از ابزارهای MDOP را با نام App-V تکمیل می‌کند.

 

عرضه گوشی جدید ال جی با قابلیت عکاسی لمسی

 

همزمان با رونق گرفتن بازار گوشی های لمسی تلفن همراه در جهان شرکت ال جی گوشی لمسی جدیدی با امکانات فوق العاده برای عکاسی ارائه کرده است.

 

این گوشی موسوم به Renoir ، مجهز به دوربین دیجیتال 8 مگاپیسکلی همراه با فلاش و لنزی پیشرفته و حرفه ای است. از جمله امکانات جالب این گوشی برای عکاسی می توان به قابلیتی موسوم به Touch Shot اشاره کرد که کاربر با استفاده از آن می تواند بخشی از صحنه که دوست دارد به هنگام عکاسی بر روی آن فوکوس شود را با لمس محدوده آن بر روی نمایشگر انتخاب کند و سپس فرمان عکاسی را صادر کند.

 قابلیت زوم 16x، امکان فوکوس خودکار و دستی، تثبیت تصویرو فناوری شناسایی لبخند تنها بخشی از قابلیت های این گوشی است. دوربین گوشی مذکور در حین فیلمبرداری می تواند به غیر از حالت عادی با سرعت 5 و 120 فریم در ثانیه نیز عمل کند تا ویدیوهایی با سرعت بالا یا پایین تهیه شود.

 سازگاری با استاندارد نسل سوم HSDPA، GPS ، بلوتوث، نرم افزاری برای ویرایش تصاویر، پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX و Xvid از جمله ویژگی های این گوشی است.

 

تصاویر Google Maps دقیق تر می شوند

 

شرکت گوگل به زودی تصاویر سرویس نقشه خوانی خود موسوم به Google Maps را دقیق‌تر می کند. این کار با استفاده از تصاویر تهیه شده توسط ماهواره GeoEye-1 صورت گرفته که ماهواره ای تجاری با توانایی تهیه تصاویر بسیار دقیق و با کیفیت بالاست.

 

این ماهواره در تاریخ 6 سپتامبر از ایالت کالیفرنیای آمریکا روانه فضا شد و لوگوی گوگل بر روی راکت حامل آن گنجانده شده بود. اولین تصویر دقیق تهیه شده توسط این ماهواره دیروز بر روی اینترنت در معرض دید عموم قرار گرفت. این تصویر مربوط به محوطه دانشگاهی در پنسیلوانیا است.

 قرار است این تصاویر باکیفیت در آینده نه چندان دور در دو سرویس Google Earth و Google Maps گنجانده شده و جایگزین تصاویر فعلی شوند.

 از سوی دیگر، تصاویر ماهواره GeoEye-1 از اواخر سال 2008 به فروش خواهند رفت. این تصاویر جزییات را در فاصله نیم متری نشان می دهند.

 

راه‌اندازی شبکه رایانه‌ای غیرقابل هک

 

محققان علوم رایانه در جریان برگزاری یک کنفرانس علمی در شهر وین اتریش نمونه اولیه یک شبکه رایانه ای غیرقابل نفوذ را راه اندازی کرده اند.

 

اطلاعات رد وبدل شده در این شبکه به گونه ای رمزگذاری شده اند که هک و شناسایی آنها برای افراد غیرمجاز ممکن نباشد.

با استفاده از این شبکه شش نقطه در نقاط مختلف شهر وین و شهر سنت پولتن در نزدیکی وین به یکدیگر متصل شدند. بدین منظور از 200 کیلومتر کابل فیبرنوری استفاده شد.

طراحان شبکه مذکور می گویند رمزگذاری کوآنتومی این شبکه با تمامی شیوه های متداول رمزگذاری متفاوت است زیرا در این شیوه از قوانین تئوری کوآنتوم استفاده می شود که بسیار نفوذناپذیر هستند.

ایده رمزگذاری کوآنتومی اولین بار 25 سال پیش مطرح شد و انتظار می رود ظرف چند سال آینده شاهد گسترش این ایده و به کارگیری آن در شبکه های رایانه ای عادی باشیم.

 

در کسب جوایز 2008 Mobile Choice Awards: نوکیا و سامسونگ خوش درخشیدند

 

گوشی E71 محصول شرکت نوکیا عنوان بهترین گوشی سال 2008 را دریافت کرد.

 

در مراسم معرفی گوشی‌های برتر سال (2008 Mobile Choice Award The) نوکیا به عنوان برنده‌‌های معرفی شد و سامسونگ نیز با کسب سه جایزه درخشید.

در این مراسم گوشی E71 به عنوان گوشی برتر سال و بهترین گوشی هوشمند شناخته شد.

شرکت کره‌ای سامسونگ نیز عنوان بهترین تولید‌کننده گوشی تلفن همراه را دریافت کرد.

در مراسم یاد شده گوشی i8510 سامسونگ عنوان بهترین گوشی دوربین‌دار و F400 عنوان بهترین گوشی موسیقیایی را از آن خود کرد.

همچنین گوشی iPhone 3G به عنوان بهترین گوشی منتخب خوانندگان و اپراتور O2 بهترین اپراتور سال 2008 معرفی شدند.

شرکت ویرجین موبایل نیز برای هشتمین سال پیاپی عنوان بهترین ارایه دهنده خدمات به مشتری را دریافت کرد.

 

X1 سونی اریکسون تاییدیه FCC گرفت

 

گوشی هوشمند Xperia X1 سونی اریکسون که قرار بود روز سی‌ام سپتامبر روانه بازار شود موفق به دریافت تاییدیه از کمیسیون فدرال مخابرات آمریکا (FCC) شده اما هنوز عرضه نشده است.

 

اخباری که در وب‌سایت FCC منتشر شده نشان می‌دهد که Xperia تا اواخر سال 2008 ابتدا در اروپا و سپس در آمریکا عرضه خواهد شد.

از ویژگی‌های این گوشی می‌توان به صفحه نمایش 3 اینچی OLED لمسی با وضوح تصویر 480x800 پیکسل اشاره کرد.

صفحه کلید کامل QWERTY که به حالت کشویی افقی از کنار باز می‌شود و سیستم‌عامل ویندوز موبایل 6.1 از دیگر امکانات این گوشی است.

قانون مالیات بر ارزش افزوده تعرفه واردات گوشی تلفن همراه را افزایش می‌دهد

یک کارشناس می‌گوید که قانون مالیات بر ارزش افزوده تعرفه واردات گوشی تلفن همراه را از 25 به 28 درصد می‌رساند.

مدیرعامل شرکت پارس کامتل، عرضه کننده رسمی گوشی‌های موتورولا و سونی اریکسون اظهار داشت: تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده و اخذ سه درصد مالیات گمرک از شرکت‌های واردکننده قانونی، عملا به معنای اجرای تعرفه 28 درصدی واردات است.

حسین پاینده افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده تنها به معنای افزایش تعرفه محسوب می‌شود چرا که با استناد به این قانون شاهد پرداخت سه درصد سود اضافی شرکت‌های واردکننده گوشی تلفن همراه به گمرک هستیم.

وی ادامه داد: متضرر اصلی اجرای این قانون تنها شرکت‌های واردکننده رسمی گوشی تلفن همراه هستند، چرا که پرداخت این سه درصد سود با شرکت‌های قانونی است نه مصرف کننده نهایی.

مدیرعامل شرکت پارس کامتل تصریح کرد: با اجرای این قانون شاهد افزایش قیمت گوشی‌های موجود در بازار نخواهیم شد،

چرا که عنان بازار گوشی تلفن همراه تهران در اختیار قاچاقچیان است و با افزایش قیمت متقاضیان به خرید گوشی‌های قاچاقی سوق داده می‌شوند.

قانون مالیات بر ارزش افزوده از اول مهرماه در کشور اجرایی شده است و با ابلاغ به تمامی واحدها و صنف‌ها، فروشندگان ملزم به اجرای آن شده‌اند.

این قانون که جایگزین قانون تجمیع عوارض شده، اعتراض بسیاری از واحدهای صنفی، اتحادیه‌ها و فروشندگان را به‌دنبال دارد.

 

اعلام رسمی گوشی هوشمند کمپانی موتورولا با نام MOTO Q11

 

این گوشی قیمتی مناسب داشته و فاقد پشتیبانی 3G می باشد ، باریک بوده و با وجود قابلیت اتصال Wi-Fi خود برای علاقه مندان به سرعت بالا برای مرور در اینترنت مناسب است

 

این محصول ، درست مانند سایر گوش های سری Q موتورولا ، دارای صفحه کلید QWERTY جهت پیام رسانی سریع و آسان و  همچنین پشتیبانی GPS  برای جهت یابی در برنامه های کاربردی معروف مانند گوگل مپس(Google Maps) می باشد. از ویندوز موبایل 6.1 برخوردار بوده و درست مانند یک کامپیوتر  امکان شخصی سازی صفحه نمایش و نیز همزمان سازی تماسها ، و قابلیت تقویم و ایمیل را برای کاربران فراهم می سازد. 

 

معرفی Firefox Mobile Alpha طی چند هفته آینده

 

مدیر اجرایی موزیلا "John Lilly " در مصاحبه ای اعلام کرد این کمپانی قرار است طی چند هفته آینده Firefox Mobile را روانه بازار سازد

 

وی اظهار داشت:  سعی داریم وب موجود برروی گوشی های موبایل ، بیشتر  به وب واقعی شبیه باشد نه  وبی که امروزه در صنعت موبایل موجود است. (یعنی شبکه های بسته و مجزایی که اطلاعات را به راحتی در اختیار کاربر قرار نمی دهد )

 

HTC Touch Diamond در 8 رنگ مختلف

اخیراً  HTC Touch Diamond  با رنگهای بیشتری عرضه شده است . رنگ بندی این محصول  علاوه بر مشکی ، شامل سفید ، زرد ، صورتی ، قرمز ، آبی ، بنفش و  قهوه ای می باشد . اما متاسفانه این تنوع رنگ فعلا در بازار فرانسه  موجود است .

 

سونی اریکسون گوشی رسمی در جام جهانی 2010 فیفا

 

کمپانی سونی اریکسون به تازگی از انتخاب خود به عنوان تلفن همراه رسمی جام جهانی 2010 خبر داده است

 

طبق قراردادی با فیفا  این کمپانی قادر خواهد بود در یکی از محبوبترین ورزشهای دنیا به عنوان اسپانسر حضور داشته باشد . سونی اریکسون از دانش بدست آورده در پشتیبانی مالی مداوم خود در تور WTA خود  که بزرگترین پشتیبانی مالی از ورزش حرفه ای بانوان به شمار می آمد بهره خواهد گرفت تا از طریق تجربیات جدید و فعلی اش  به مشتریان  خود خدمت کند. این کمپانی به عنوان گوشی تلفن همراه شرکت کننده در جام جهانی 2010 فیفا از حقوق انحصاری  گوناگون بهره مند شده و  به عنوان یکی از اسپانسرهای جام جهانی 2010 فیفا برگزیده خواهد شد.

 

جزئیات بیشتر درخصوص سامسونگ i7110

 

از حالا تا 2 هفته آینده یعنی  21 اکتبر  منتظر اعلام رسمی این گوشی در لندن باشید . یکی از بارزترین ویژگیهای قابل مشاهده در این محصول GPS  آن  است که معمولا در گوشی های تلفن همراه کمتر به چشم می خورد . این گوشی دارای دوربینی 5 مگاپیکسلی بوده و سیستم عامل آن Symbian S60 9.3 است .

حافظه داخلی آن 80 مگابایت است اما بوسیله کارتهای حافظه 16 گیگابایتی microSD HC می توان آن را ارتقا داد. سایر ویژگیهای این محصول عبارتند از: صفحه نمایش  OLED ، 262 هزار رنگ  QVGA با تفکیک پذیری 240×320 پیکسل ، قابلیت پشتیبانی از  GSM/EDGE, WCDMA/HSDPA، رادیوی FM و ابعاد 13×52×118میلیمتر .

 

گوشی 24000 پوندی و از جنس طلای سفید کمپانی نوکیا با نام Vertu Signature

 

شعبه گوشی های تجملی نوکیا با نام Vertu، به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس خود، گوشی جدیدی از جنس طلای سفید با نام Vertu Signaturte به قیمت 24000 پوندبریتانیا را روانه بازار خواهد ساخت

 

این گوشی دارای موزیکی است که به طور اختصاصی توسط ارکستر سمفونیک لندن ساخته شده است و همچنین دارای دکمه ای به نام "Concierge " می باشد که به نوعی مسئولیت ارائه مشاوره و کمک های تخصصی را بر عهده دارد. علاوه بر این  صفحه کلید Signature انحصاری بوده و دارای بخشی محکم و از جنس یاقوت است. سه ورژن موجود از گوشی Signature عبارتند از : مدل استیل ضد زنگ با قیمت 7.540 پوند بریتانیا ، ورژن طلای زرد  با قیمت 18000 پوند برتانیا ، و ورژن طلای سفید با قیمت 24000 پوند بریتانیا . هر کدام را  انتخاب کنید  پول خود را بیشتر صرف ظاهر این محصول کرده اید نه ویژگیهای آن.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد